Termíny
Pondělí
14:00 – 15:30 (6-10 let)
16:00 – 17:30 (10+ let)
1. trimestr: 22.9. – 15.12. 2025
2. trimestr: 5.1. – 23.3. 2026
3. trimestr: 30.4. – 15.6. 2026
Cena
3520,- Kč / trimestr (11 lekcí, max. 8 dětí)
Kontakt
Vedoucí kurzu: MgA. Jana Chaklosh
Aktuálně: Máme volná místa!
Ateliér U Studánky je otevřen pro všechny děti, ať už mají předchozí zkušenosti s uměleckou tvorbou nebo ne.
V Ateliéru U Studánky věříme, že umění a příroda jsou vzájemně propojené a mohou společně otevřít nové dveře k fantazii, citlivosti a vnímavosti. Snažíme se rozvíjet tyto schopnosti u dětí prostřednictvím různých kreativních aktivit, které posilují jejich vztah k přírodě a rozšiřují jejich tvůrčí obzory.
Program
1. Kresba a malba
Děti si osvojí základní kreslířské techniky, jako je práce s tužkami, pastelkami, uhlem, křídami, pastely a tuší. Seznámí se s malbou akvarelem, temperou a akrylem, osvojí si teorii barev a techniky míchání a nanášení barev. Vyzkouší práci se šablonami, spreji a tvoření na větších formátech.
2. Grafické techniky
Děti se seznamují s jednoduššími grafickými technikami, jako je tisk pomocí tetra pak, monotyp či výroba vlastních razítek. Tyto techniky jim pomáhají pochopit základní principy grafické tvorby a zároveň experimentovat s různými materiály a způsoby tisku.
3. Koláž, frotáž a muchláž
Práce s papírem, výstřižky, textiliemi nebo přírodninami rozvíjí dětskou fantazii. Tato kombinace různých materiálů a technik umožňuje dětem objevovat nové možnosti vizuálního vyjádření a experimentovat s texturami, barvami a tvary.
4. Řemeslné a textilní techniky
Děti si vyzkouší plstění ovčího rouna, šití, výšivku, jednoduché tkaní a výrobu ručního papíru. Tyto činnosti podporují jemnou motoriku, trpělivost a cit pro detail.
5. Prostorová tvorba
Vytváříme objekty a sochy z materiálů, jako jsou sádra, papír-mâché, dřevo, dráty nebo recyklované prvky. Děti se učí pracovat s objemem, tvarem a stabilitou v prostoru.
6. Příroda jako inspirace
Přírodniny, jako listy, květiny, kameny nebo větve, se stávají součástí tvorby i zdrojem inspirace. Děti se učí propojit svou práci s přírodním světem a reflektují jeho význam v umění.
7. Recyklace a upcyklace
V našem ateliéru vnímáme recyklaci a upcyklaci nejen jako techniky, ale také jako filozofický přístup k umění, který je propojený s udržitelností a kreativním znovuvyužitím. Děti se učí, že materiály, které jsou často považovány za „odpad“, mohou získat nový život a význam prostřednictvím jejich transformace v umělecké dílo.
V tomto procesu se zaměřujeme na to, jak využít staré papíry, plastové obaly, látky, nebo přírodní materiály k vytvoření originálních děl. Děti experimentují s těmito materiály a přemýšlejí o jejich nové funkci v uměleckém kontextu. Tato práce je nejen o technickém zpracování, ale také o přehodnocení hodnoty a významu věcí, které nás obklopují.
8. Experiment a práce s chybou
V ateliéru milujeme chybu a experiment. Věříme, že právě v chybách se skrývá největší potenciál pro objevování nových nápadů. Děti se učí, že chyba není neúspěchem, ale přirozenou součástí tvůrčího procesu. Každý experiment, každý pokus o něco nového, je cestou k odhalení nečekaných možností. Příležitost k chybám znamená i příležitost k růstu a posunu vpřed. Děti se učí, že i náhoda a změna mohou vést k úžasným výsledkům, které by nikdy nepředpokládaly.
9. Reflexe, diskuse
Věříme, že každý výtvarný proces je také o přemýšlení, reflexi a výměně názorů. Děti se učí diskutovat o svých nápadech, vyjadřovat své pocity a názory na práci ostatních. Tento dialog je nezbytnou součástí jejich růstu, protože rozšiřuje jejich pohled na svět a pomáhá jim pochopit, že každé umělecké dílo je výsledkem osobního procesu, který je sdílený a ovlivněný okolním prostředím.